Такси ниссан нв 200

Nissan NV200 хорошо принят таксистами Нью-Йорка

Такси Nissan NV200 рассекает улицы Нью-Йорка и Ниссан даже сделали видео об этом.

Новое такси было доступно только избранным дилерам с конца октября.

Один из первых, кто намеревался купить это такси, которое спроектировано и создано специально для таксистов и пассажиров такси Нью-Йорка, был греческий иммигрант Дмитрий Ризос. Он проработал таксистом в Нью-Йорке 25 лет и всего за месяц вождения Nissan NV200 поднял тарифы.

«Я люблю этот автомобиль.Это хороший выбор, действительно хороший выбор»,-говорит Ризос.

Nissan говорит, что раньше он ездил на Crown Victoria, но сказал, что пришло время для нового автомобиля.

«Их нельзя сравнивать.Сейчас я люблю именно эту машину»- говорит Ризос.

Ризос оценил регулируемое водительское кресло и свободное пространство внутри автомобиля.И, что самое захватывающее здесь, это реакция пассажиров.

«У нас здесь люди, которые прожили в Нью-Йорке всю свою жизнь и они никогда не могли видеть горизонт города, я имею в виду, что теперь через световой люк они могут видеть город, они могут видеть здания.Жители Нью-Йорка в прямом смысле слова снимают видео и фото на свои телефоны»-говорит Ризос. «Чаевые стали лучше. Я говорю о том, что появилось что-то, что они любят в этом автомобиле».

Питер Бедрозиэн с отделом планирования продукции Ниссан участвовал в разработке этого автомобиля. Он говорит, что увидеть такси Nissan на улицах Нью-Йорка и услышать как хорошо о них отзываются, это и есть настоящая награда.

«Они чувствуют, что они особенные, ощущения почти как от езды в лимузине. Они отмечают пространство для ног, а также панорамный люк, через который они могут увидеть свой город совсем с другой стороны»-говорит Бедрозиэн.

Компания объясняет, что они находятся в процессе распределения первых 200 единиц между дилерами Нью-Йорка, Лос Анджелеса, Солт Лэйк Сити и Техаса. По словам Ниссан, это те города, в которых есть возможности работать с этим продуктом.

«Идея с самого начала была такова, чтобы сильно повлиять на сферу такси. И я полагаю, что у нас получилось, судя по отзывам, которые мы получаем»- говорит Бедрозиэн.

Telegram Понравилась статья?
Подпишись на нас в Facebook, ВКонтакте, Твиттере, а так же прочтите про — гибридные автомобили тойоты на автомобильном портале «Гиброид»!

Источник

Nissan NV200 Taxi (2014, Минивэн)

Обзор Nissan NV200 Taxi 2014-2016

Новое такси на базе NV200 представлено как автомобиль 2014 модельного года на международной выставке автомобилей в Нью-Йорке 2012 года. Автомобиль является одним из самых безопасных такси на сегодняшний день, включая возможность перевозки пассажиров-инвалидов.

Посадка и высадка автомобиля является удобной благодаря большой раздвижной боковой двери и продуманно размещенных поручней, а также благодаря высокому боковому остеклению и прозрачному панорамному люку на крыше, сполна позволяющими насладиться красотами города во время поездки до места назначения.

В салоне для пассажиров наличие управления кондиционером, возможность воспользоваться подключением карманных устройств к USB и розетка напряжением 12 вольт. Продолжают список удобств персональные лампы-светильники для чтения книг в поездке на удобных вентилируемых сидениях.

В движение автомобиль приводит 2,0-литровый двигатель с четырьмя расположенными в ряд цилиндрами, который со слов производителя обладает умеренным аппетитом на использование топлива и достойным показателем мощности.

Под капотом такси будущего установлен 2-х литровый 4-х цилиндровый силовой агрегат, характеризующийся повышением мощности и высокой топливной экономичностью. Цена городской новинки от Nissan начинается с отметки в 29 900 долларов.

Источник

Такси Нью-Йорка меняет облик, выбирая доступность и экологичность

НЬЮ-ЙОРК, 4 сен — РИА Новости, Ольга Денисова. Такси Нью-Йорка переходит на новый стандарт. Желтые автомобили, ставшие одним из символов мегаполиса, в скором времени будут ассоциироваться с «Ниссан NV200». Именно эта модель, по мнению городских властей, максимально доступна для людей с ограниченными возможностями и наиболее экологична.

Читайте также:  Масло для ниссан микра 2005

Новый образ нью-йоркского такси пробивал себе дорогу на улицы «Большого яблока» с 2011 года. Минивэн NV200 с широким пространством между сидениями для водителя и пассажиров, выиграл конкурс на звание «Такси завтрашнего дня». Стандартизировать этот вид транспорта решил Майкл Блумберг, мэр Нью-Йорка с 2001 по 2013 годы. Однако идея введения авто униформы встретила сопротивление. Операторы такси решили, что, обязывая покупать определенные машины, мэр превышает свои полномочия. Вопрос был передан в суд. Возглавивший городской офис два года назад Билл де Блазио проект также не поддерживал.

В июне этого года суд Нью-Йорка подтвердил законность программы, постановив, что городская администрация имеет право определять модель такси для мегаполиса. Де Блазио и после решения суда продолжил критиковать предшественника за выбор автомобиля, который даже не производится в США. Nissan NV200 выпускается в городе Куэрнавака в южной части Мексики.

Тем не менее, именно NV200 в стандартной комплектации, а также в модификации, оборудованной для людей с ограниченными возможностями, со временем составят до 80 процентов автопарка такси. Срочно пересаживаться на одобренные модели не требуется, однако при последующих закупках операторы должны будут выбирать из представленного списка.

Как пояснили РИА Новости в комиссии по такси и лимузинам Нью-Йорка, «водители такси будут выбрать для работы одну из одобренных моделей, в зависимости от типа лицензии». Помимо общей лицензии на вождение такси, существует лицензия на управление только гибридными автомобилями, а также лицензия для перевозки людей с ограниченными возможностями.

В одобренный комиссией список также включены кроссоверы «Лексус RX450H» и «Тойота Хайландер» с гибридными двигателями, седан «Тойота Приус» с гибридным двигателем, минивэны «Тойота Сиенна», «Додж Гран Караван» и «Форд транзит», оборудованные для людей с ограниченными возможностями, а также специальные модели для пассажиров на колясках MV-1.

Операторы такси покупают автомобили напрямую у компании-производителя, сообщил агентству пресс-секретарь комиссии Грег Гордон.

«Город Нью-Йорк и компания Ниссан имеют контракт на 10 лет, охватывающий все моменты, как компания будет защищать покупателей и поддерживать постепенное внедрение данного автомобиля (NV200 — ред.)», — отметил Гордон.

Газета «Нью-Йорк таймс» сообщала, что концерн «Ниссан» уже вложил в программу 50 миллионов долларов.

Одобренные комиссией автомобили на городских дорогах уже присутствуют. Но наиболее распространенными пока остаются седан Тойота «Камри» и «Приус» с гибридным двигателем, кроссовер Форд «Эскейп», минивэн Тойота «Сиенна». Сегодня в городе работает более 13 тысяч такси, из них 750 — «Ниссан NV200».

Источник

Search results:

NV200 London Taxi by Nissan

Share:

Dezeen Wire: car brand Nissan has unveiled its design for a new fleet of black cabs for London.

The Nissan NV200 London Taxi features a glass roof for better sightseeing.

The rear has sliding doors and accommodates three passengers on a bench facing forwards plus two on flip-down seats facing backwards.

There are also anchors for a wheelchair and the rear seats are on sliders to create more space when required.

The front passenger seat has been removed to make more room for carrying luggage.

Taxi versions of the NV200 have already been unveiled in Tokyo and New York, and subject to testing the diesel version is expected to be available to London cab drivers later this year.

An all-electric version is also set to undergo trials in London next year.

Here’s some more information from Nissan:

Nissan unveils a new Hackney Carriage for the Capital

» Affordable and 50% more fuel efficient, than alternative cabs
» Complies with TfL regulations, including 25ft turning circle
» All-electric e-NV200 prototype London Taxi to be tested in 2013
» Fully backed by London Mayor, Boris Johnson, the Licensed Taxi Drivers’ Association and disability groups
» Designed for superior comfort, space, convenience and accessibility
» Nissan has unveiled a bold new vision for the future of the London ‘black cab’ and its 300,000 daily users – the Nissan NV200 London Taxi.
» The NV200 London Taxi will offer significantly reduced CO2 outputs compared to current taxi models — a focus in line with the Mayor Boris Johnson’s Air Quality strategy for London.

Читайте также:  Ниссан навара с пробегом в нижнем новгороде

An all-electric e-NV200 concept is also set to undergo trials in the Capital. The Mayor has joined disability groups and the influential London Taxi Drivers’ Association in welcoming the launch of the Nissan NV200 London Taxi.

Taxi versions of the NV200 have already been unveiled in Tokyo and it has also been chosen as the exclusive New York City ‘Taxi of tomorrow’. The NV200 London Taxi joins an exciting global Nissan vision for the private hire industry.

Nissan has a respected place in the Capital’s taxi history — its 2.7-litre TD27 diesel engine was chosen for the iconic LTI FX4 ‘Fairway’ black cab, which introduced improved speed, reliability and efficiency to the London cabbie’s daily drive. The same engine also featured in the Fairway’s successor, the TX1.

The NV200 will build on this reputation.

Steve McNamara, General Secretary of the Licensed Taxi Drivers’ Association, said: «Nissan already has a great footing in the London taxi market — the 2.7-litre diesel that featured in some of the early taxis was one of the greatest engines ever put in a cab. From what I’ve seen of the NV200 London Taxi, it ticks all the right boxes. It’s important that it looks like a cab, is comfortable with good ingress and egress and is reliable. If the fuel consumption figures are as promised, it will be a big seller.»

Designed from the inside out for the well-being of passengers, drivers and even other road users, the NV200 London Taxi is more efficient and more environmentally considerate than current ‘black cab’ models, while delivering more comfort, space and convenience for occupants. A particular focus was also placed on providing for passengers with mobility issues.

Alan Norton, from Assist UK, said: «Assist UK is proud to be associated with Nissan in the development of an accessible taxi to meet the needs of all disabled people. We have had the opportunity to bring together experts from all fields of disability to work with designers to ensure the vehicle will work for all in their transport needs. The work is ongoing and future refinements are planned after the initial launch, as many ideas have been discussed and are currently undergoing development. We congratulate Nissan for its initiative and wish them every success with their project.»

Durable and reliable, the Nissan NV200 London Taxi is based on the company’s multi-purpose NV200 compact van — a vehicle which has won many awards including International Van Of The Year. Launched at end of 2009, the model has been introduced to 40 countries, selling over 100,000 units worldwide.

The Nissan NV200 London Taxi comfortably seats five adults — three on a rear bench with two on rear-facing, fold-down seats. The front passenger seat has been removed to create space for luggage.

A stand-out feature is the taxi’s sliding passenger doors, which were developed for easy open and close. They are also much safer for pedestrians, cyclists and other vehicles because they do not swing out to create a potential obstruction.

The diesel version of the Nissan NV200 London Taxi is expected to be competitively priced below the new TX4 — the London Taxi Company’s current model — and will be available through a designated ‘specialist’ Nissan dealer.

Nissan’s NV200 also delivers significantly improved running costs than alternative London cabs. The model’s frugal 1.5 dCi 89 HP EuroV, 6-speed manual drivetrain achieves 53.3mpg on a combined cycle meaning almost 50% fuel saving than the most efficient TX4 with its combined cycle figure of 35.3mpg.

Fuel costs account for around 10 percent of taxi driver overheads. Over the course of a year, NV200 London Taxi drivers would spend around 50% less — about £700 — on fuel than TX4 drivers.*

Читайте также:  Калькулятор то ниссан нижегородец

With a focus on improving air quality in the city, the NV200 London Taxi’s Euro V engine only emits up to 139g/km of CO2, compared with 209g/km from the ‘greenest’ TX4 model. As a relevant simulation, if all of London’s licensed taxis were replaced with the NV200 London Taxi, there would be a CO2 reduction across London of 37,970 metric tonnes each year — the equivalent of planting 10,000 acres, or two Congestion Charge zones, of trees every 12 months.

More importantly, the harmful NOx and PM (particulate) gases on which authorities are seeking particular improvement in ‘clean air’ legislation, would be reduced by an estimated 135 metric tonnes and 20 metric tonnes per year.

An all electric version could have an even bigger impact on London’s air quality. Having been the first car manufacturer to mass produce a 100% electric family car with its trail-blazing Nissan LEAF, Nissan could cement its place at the forefront of motoring technology with the introduction of an all-electric e-NV200 London Taxi. With running costs estimated to be around one fifth of a conventional, diesel-powered Hackney Carriage it is likely to be popular with drivers too.

Discussions with all the stakeholders will continue to try and make an e-NV200 a realistic proposition by increasing investment in charging infrastructure.

Subject to final testing, including a crash-test, the diesel-powered Nissan NV200 aims to receive full London Taxi certification later this year.

The extensive modifications to the standard NV200 ensure the model fully conforms to the regulations set in the TfL London Taxi Conditions of Fitness. These include being able to accommodate a wheelchair passenger and achieve a 25ft (7.6m) turning-circle — a legal requirement for all Hackney carriages, said to originate from the small roundabout in front of the famous Savoy Hotel on The Strand that taxis needed to round in one manoeuvre.

Boris Johnson, Mayor of London, said: «Improving air quality in London is one of the most important challenges I face as Mayor. Having taken the significant step of introducing the first age limit for taxis in London, I am absolutely delighted that manufacturers are stepping up to the plate and are responding to the challenge I set in my air quality strategy to reduce taxi emissions and improve efficiency. I look forward to when a fully competitive model comes to market.»

Andy Palmer, Executive Vice President of Nissan, said: «Nissan is proud to be delivering a 21st century vision for one of London’s most iconic vehicles. The ‘black cab’ is as much a part of the London landscape as Big Ben and, whilst there will always be a place for that familiar silhouette, the Nissan NV200 London Taxi focuses as much attention on its interior as the exterior — a better experience for drivers and passengers.»

He continued: «The design process for the NV200 London Taxi was exhaustive and will be further improved. In addition to ensuring drivers would be comfortable spending extended hours behind the wheel, we’ve had to consider every user for this vehicle — there are no specific customer profiles in the back of a London cab. Adults, children, business professionals, foreign visitors, disabled travellers — they’re all potential customers. We’ve even considered those who might never get inside the taxi but who will benefit from features such as the model’s lower CO2 emissions or the un-obstructing sliding doors.

«The Nissan NV200 is a global taxi, launching in the biggest and brightest cities in the world. Safe, comfortable, efficient and convenient — it’s a great step forward for providing a transport solution that is good for both its users and other city inhabitants.»

Источник

Оцените статью
Автобан